Repere istorice ale anvelopei

Data viitoare când vă plângeți pentru schimbarea unei anvelope plate, gândiți-vă la mașinile modelului de producție timpurie, care au fost echipate cu „roți de artilerie”. Anvelopa a fost fixată la janta și a necesitat o  forța asemănătoare cu cea a lui Hulk.

Anvelopele erau albe, datorită adăugării de oxid de zinc, un agent de întărire care a întărit cauciucul, dar a făcut ca pneurile să fie alb strălucitoare.  Acesta trebuie să fie echivalentul unor adidași de firma, alb strălucitori.

Din fericire, cercetătorii de la începutul anilor 1920, în efortul de a face ca pneurile să fie și mai durabile, au folosit negru de carbon pentru a face ca pneurile să fie mai durabile și de lungă durată.  Adăugarea de negru de carbon, în comparație cu cauciucul netratat, a crescut abraziunea de uzură rutieră de aproape 100 de ori și a îmbunătățit rezistența la tracțiune a pneurilor cu până la 1000%.

Negrul de carbon, care este carbonul elementar aproape pur sub formă de particule coloidale, se realizează prin carbonizarea oricărui material organic.

 Tratarea anvelopelor cu negru de carbon reduce deteriorarea termică prin îndepărtarea căldurii în afara punctelor fierbinți ale anvelopei de pe benzi și curele, ceea ce crește durata de viață a anvelopei prin reducerea daunelor termice.

Cine a venit cu această afacere cu negru de carbon? Răspunsul vă va surprinde.

Binney și Smith, care au inventat creioanele Crayola, și-au vândut negrul de carbon companiei Goodrich Tire Company și anvelopele albe au început curând să se estompeze, pe măsură ce anvelopele negre superioare au devenit favorizate și, în cele din urmă, obișnuite.

Aceste anvelope mai puternice au prezentat acum un aspect mai dur.  Dacă anvelopele albe erau adidașii noi marcați din industria auto, anvelopele negre erau jachete din piele.

În 1914, Vogue Tire Company din Chicago a inventat anvelope de tip whitewall, prin topirea unei benzi de culoare neagră de carbon cu un perete lateral alb de zinc, făcând ca pneurile să nu semene cu biscuitii Oreo. Producătorul de anvelope auto Goodyear a decis să creeze o anvelopă în 1961, când a creat anvelopa iluminată, care strălucea din interior alb moale de becurile incandescente din sticlă.  Aceste anvelope nu au reușit niciodată să treacă de circuitul show-ului. 

Deși împiedică performanța, BMW echipează cea mai mare parte a vehiculelor sale cu pneuri run-flat. Acestea sunt capabile să conducă până la 150 de km fără aer. Cum?  Peretele lateral mai gros este capabil să suporte greutatea unui vehicul, din nou, doar pentru o distanță scurtă.  Poate că  anvelopele flat-run ar putea ucide trama obosită reciclată la nesfârșit de filmele horror: „șoferul cu anvelopa dezumflata întâlnește ucigașul cu toporul.” Nu dacă am spus că șoferul are 160 de km în plus pentru a ajunge la acea benzinărie mereu evazivă! Mai ales având în vedere că mașinile noi sunt rareori echipate cu anvelope de rezervă, deoarece producătorii urmăresc întotdeauna să producă vehicule mai ușoare.  În loc de rezervă, șoferilor li se oferă kituri de plasturi cu o cutie de aer comprimat. 

Zi si tu ceva

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.