SEO, SEM plus alte incantaţii şi descântece

Mă distrează la nebunie toată tevatura asta legată de alergătura după SEO şi SEM.

Sigur, imi veti reprosa, tu esti o simpla posesoare de blog, nu ai vreun magazin online cu mii de produse pe stoc de care nu stii cum sa scapi mai repede…

Că sunt o posesoare simpla, da, sunt de acord, dar ca nu vand nimic pe blogul meu, asta e cu totul alta poveste, deloc verosimila.

Dragii mei, daca nu sunteti membri in blogosfera, nu dati cu pietre. Dupa parerea mea, nu cred ca mai exista nici macar un blogger care la ora asta sa nu presteze servicii de publicitate online prin advertoriale, bannere sau afiliere pe site-ul sau.

Pentru că orice blog care nu e o afacere in sine nu e altceva decat o simpla risipa de timp si electricitate, si nu cred ca mai e cineva care sa-si permita sa plateasca domeniu si host doar ca sa-si exprime niste pareri personale care nu intereseaza pe nimeni.

Dar sa revin la SEO, pe care l-am practicat si eu. Pentru ca, nu-i asa, orice blog e relevant atata timp cat are trafic.

Si m-am apucat si eu sa fur meserie de la cei cu state vechi in bransa, ca nu-mi place sa lucrez amatoriceste.

Drept care am instalat tot feluri de plugin-uri recomandate de sute de mii ratinguri de 5 stele si am urmat intocmai tot ceea ce ziceau ele, cu analiza lor facuta de inteligenta artificiala, updatata la zi.

Numai că, stupoare, traficul pe postarile publicate dupa ce aveau bifate 100% din recomandarile plugin-urilor nu diferea cu nimic fata de tot ceea ce publicasem inainte.

Asta nu inseamna doar ca un asemenea plugin este inutil, ci si faptul ca SEO este un fel de mit.

Gandeste-te logic: pe prima pagina a oricarui motor de cautare se afiseaza 10 site-uri la cautarea oricarui keyword sau grup de cuvinte cheie.

Nici macar 0,0001% din toate site-urile care isi propun sa ajunga acolo printr-o asemenea cautare relevanta nu vor reusi, orice ar face.

De aceea, motoarele de cautare sunt orientate catre client, adica afiseaza rezultatele in functie de cel ce cauta si nu de cel ce genereaza continut. Si pentru asta incearca sa afle cat mai multe despre profilul fiecarui utilizator, uneori prin mijloace nu tocmai ortodoxe, dar pentru care acesta si-a dat acordul, de obicei fara macar sa stie.

Desigur, exista o metoda extrem de simpla pentru a ajunge pe prima pagina a rezultatelor de cautare: adwords. Numai ca asta nu se cheama SEO, ci GEP (Google Engine Payment) 🙂 .

Asa ca, dragii mei, lasati SEO la parte pentru ca are tot atata efect cat datul in bobi al mamei Omida.

Daca vreti sfatul meu de bloggerita cu state vechi pe diferite site-uri, puneti mana si creati continut pentru utilizatori si nu pentru motoarele de cautare. Pentru ca si acestea s-au desteptat destul de mult si stiu ce vor cei care le folosesc. Si pe zi ce trece sunt din ce in ce mai destepte.

Iar pentru cei cu magazine virtuale sfatul numarul UNU este crearea notorietatii online. Stiu, nu e usor deloc, si dureaza de obicei cativa ani de munca asidua, dar rezultatele sunt garantate.

Apoi veti putea vinde linistiti, cot la cot cu cei care vor aparea in rezultatele de pe Google pe aceeasi pagina cu voi, dar la categoria „anunturi”…

4 comentarii la „SEO, SEM plus alte incantaţii şi descântece

  1. Catalin Anghel

    Nu este chiar asa, pentru anumite companii este important sa apara la cautari google in primele pozitii. Seo nu se rezuma doar la adaugarea unor pluginuri cu x stele.
    Te poti documenta mai mult la moz.com

    Răspunde
    1. Aniela Autor articol

      „pentru anumite companii este important sa apara la cautari google in primele pozitii” 🙂 Daca tot ai vrut sa-ti faci reclama gratis, puteai sa lasi si tu un comentariu mai inteligent…

      Răspunde
      1. Anonim

        Nu am intentionat sa imi fac reclama din contra am suficient de lucru. Eu am gasit blogul la momentul cand administram un cont de Google Adwords, pentru a promova un magazin online cu genti de piele. Lucrand in domeniu am citit articolul si am avut acceptiunea tratarii superficiale a subiectului. SEO nu se rezuma doar la pluginuri cu x stele mai presupune si:
        -> Analiza cuvinte cheie
        -> Uzabilitate (Viteza de Incarcare)
        -> Optimizare & Validare cod XHTML
        -> Optimizare dispozitive Mobile
        -> Analiza competitiei
        -> Analiza Profil De Link-uri (Eliminare Link-uri Toxice)
        -> Analiza Comportamentala Trafic
        -> Link Building
        -> Managamentul reputatiei Brandului

        Nu am intalnit un plugin de oricate stele care sa faca aceste toate lucruri. Sunt cateva aplicatii web care te pot ajuta sa faci aceste lucruri si nu sunt deloc ieftine. O pozitie de top in google poate face diferenta la vanzari si necesita efort atat din partea prestatorului de servicii SEO cat si Managementului Companiei ce se doreste a fi promovata

        O zi frumoasa.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.